TIPS BISNES ONLINE

 Usahawan-usahawan kebanyakkan suri rumah yang dari rumah sahaja . Nak tak jadi macam mereka ? 




Dengan zaman yang maju dan penuh teknologi internet , kita boleh melakukan apa sahaja . Internet membantu sesiapa sahaja mahupun suri rumah , penganggur dan remaja- remaja yang ingin menjana pendapatan sehingga ribuan ringgit bahkan lebih besar dari gaji bulanan seseorang yang bekerja makan gaji .




Ramai golongan surirumah sudah mula menceburkan diri dalam bidang perniagaan atas talian online menggunakan media sosial seperti whatsapp , facebook dan instagram . Malah ada yang mempunyai laman web mereka sendiri .


*ANGGAP DIRI SEBAGAI SEORANG WANITA YANG BEKERJA 

- Antara perkara yang dilakukan oleh wanita yang bekerja di luar adalah mereka cuba selesaikan kebanyakkan hal-hal rumahtangga pada hujung minggu , ini dapat memudahkan kita untuk lebih fokus pada urusan perniagaan .


*TETAPKAN TARGET JUALAN HARIAN DAN BULANAN

- Ramai yang tahu target jualan sangat penting . Sentiasa kongsikan dengan keluarga , suami atau pasangan sama ada jualan capai target atau tidak . Keluarga akan lebih memahami dan membantu bersama untuk anda capai target anda . Letakkan target permaan yang minima dan perlahan lahan naikkan sasaran . Anda akan lebih bersemangat dengan cara ini .


*PERLU ADA SUPPORT GROUP

- Pilihlah support group yang kuat semangat mereka . Secara tidak langsung , anda sentiasa akan kerja secara  berjemaah . Tak ada istilah duduk terkial-kial seorang diri untuk majukan bisnes . Percayalah yang anda perlukan sokongan dalaman dan luaran daripada orang sekeliling termasuk kawan-kawan bisnes yang jujur .


*SEDIAKAN 'TO-DO LIST' SEBELUM TIDUR

- To-do list ini memang sangat penting kerana ianya membantu kita untuk kekal fokus dan tidak bercelaru . Sediakan to-do list ini sebelum tidur dan apabila bangun pagi , cuba selesaikan perkara paling 'berat' sekali di dalam list tersebut . Teruskan momentum bekerja kita dengan sentiasa melihat kepada list ini . Cuba untuk selesaikan ke semua perkara yang ada di dalam list tersebut secepat yang mungkin . Di sinilah pentingnya kenapa kita perlu bangun lebih awal dari ank .


Saya telah kongsikan sedikit TIPS BISNES ONLINE . So , jika anda nak jadi seorang surirumah yang hebat juga apa kata anda hubungi saya secepat yang mungkin !


* 0109428932 (Whatsapp) Lily

* VALENTINE AMBER(facebook)



#ShakleeMalaysia

#ShakleeTrustedBrand

#ShakleeLabuan

#AgentSahShaklee

#ShakleeCODlabuan

Comments

Popular posts from this blog

KERJA DARI RUMAH

MENGAPA SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE